Endi Ungureanu
04.02.2021

Când e mai ieftin să rezervi prin agenție?

O minciună repetată la nesfârșit devine adevăr.

Chiar dacă s-a propagat cu bună știință sau prin omisiune. S-au împământenit așa vreo două vorbe la noi: că dacă rezervi prin agenție e mai scump și/sau că nu se merită să rezervi prin agenție o plecare scurtă, care implică să spunem doar două nopți de cazare și atât.

Am pregătit un articol despre rezervările camerelor la hotel, în general. Vorba zice cam așa: “am văzut eu pe site-ul booking un preț mai bun.“ În primul rând vrem să specificăm foarte clar că site-ul booking funcționează ca și platformă de promovare a hotelurilor, adică este clar cea mai bună platformă unde puteți găsi fotografii și informații/recenzii despre hoteluri, însă nu funcționează ca o agenție de turism (funcționează perfect legal sub această formă de servicii de promovare).

În momentul în care ați găsit un hotel la care ați dori să călătoriți, recomandăm tuturor să întrebați și agentul vostru de rezervări, ce tarif v-ar putea oferi pentru acel hotel în ACELEAȘI CONDIȚII.

În cel puțin 90% la sută din cazuri veți primi un preț mai bun decât ați găsit online (depinde foarte mult de comisionul agenției). Altfel să nu ne ziceți nouă agenția de turism Business-Trip.

Dar, haideți să despicăm firul în patru.

De ce un hotel va oferi un discount către o agenție de turism sau către un sistem de rezervări?

Indiferent ce produs ar avea de vândut, acesta are nevoie de un sistem de distribuție și cei care distribuie acel produs au nevoie de un discount pentru a putea fi competitivi și pentru a își permite să crească de la an la an, pentru a putea plăti corect angajații, marketing-ul, chiria unui spațiu, utilități, contabilitate și multe altele. Ca o paralelă, e normal ca producătorii să-și ofere produsele la un preț mai mic către distribuitori precum Metro, Kaufland, Lidl, etc. decât prețul de listă pe care îl oferă către un magazin de cartier. 

Avem și o poveste personală interesantă, ca o paralelă. În urmă cu câțiva ani, am descoperit la Metro un aparat pentru hod dog care putea fi folosit și acasă. Care avea un preț. Nu mai știm exact cât era prețul, dar de dragul exercițiului să spunem că era 500 lei. Era o etichetă mare cu producătorul. Lancom se numea. Am căutat pe Google. Producător român, cu reprezentanță în București. Păi, ne-am gândit noi, de ce să nu "sărim din schemă" magazinul Metro, dacă tot au fost suficient de "slabi" încât să ne indice mură în gură, gratuit, producătorul, unde clar produsul avea să fie mai ieftin. Și atunci, am pornit către Lancom, mai ales că era la 10 minute distanță. Am găsit instant produsul, doar că era aproape dublu la preț. Ne-am uitat, ne-am învârtit, am analizat, poate e alt produs, mai performant, mai bun. Nici vorbă ne-a explicat un reprezentant de vânzări. Aveau un parteneriat de ani de zile cu Metro și peste 90% din vânzările lor totale erau către Metro. Era normal că nu ne pot vinde nouă un produs, o singură dată în viață, mai ieftin decât vând către un partener imens, care cumpără mii de astfel de produse. Pe an. Acum face mult sens, atunci chiar am rămas șocați și credeam că știm noi mai bine. Doar pentru că părea logic. De fapt era lipsa noastră de experiență. 

Revenind la turism, în zona hotelurilor, produsul îl reprezintă camera de hotel, restaurantul, sălile de conferință, spa sau alte servicii conexe hotelurilor.

De unde câștigă agențiile de turism?

Distribuitorii în acest caz sunt agențiile de turism, care sunt reprezentate de tur operatorii naționali sau internaționali. În esență, toate agențiile de turism devin revânzătoare de servicii. Și, în general, agențiile de turism lucrează direct cu majoritatea hotelierilor. Și zilnic vorbesc cu hotelierii, adaugă periodic în portofoliul lor hotelieri noi și, evident, pentru că trimit mai mulți clienți anual, chiar grupuri mai mari, beneficiază de un preț de listă mai mic decât ați putea găsi pe un site online sau direct la recepția hotelului. La care se adaugă comisionul agenție. Aici se face diferența. Dar în general, comisionul este mic, undeva între 4 și 8%. Prin comparație, comisionul practic de motoarele de căutare online, în general, sare de 20%.

De asemenea, în cazul în care apar diverse situații în legătură cu o rezervare la un hotel, clienții se simt mult mai confortabil să știe că sunt reprezentați de o agenție și au un suport real pe care se pot baza atunci când întâmpină o problemă. Și, într-adevăr, și hotelierii comunică ceva mai bine cu o agenție de turism serioasă, alături de care au și un istoric. Dar, despre asta, într-un alt articol.

De asemenea, o să revenim cu un articol în care detaliem și importanța comparării prețurilor corect: perioade, tipul camerei, mese incluse, servicii incluse (parcare, acces spa, etc). Adică mere cu mere și pere cu pere. Și nu invers.

Până atunci, cel puțin rămâneți curioși. Înainte să faceți o rezervare, puneți o întrebare și la agenția voastră de turism preferată. Sunt șanse de peste 90% să aveți o surpriză. Plăcută :)

Nouă ne puteți scrie pe adresa de e-mail rezervari@business-trip.ro sau puteți completa direct formularul dedicat de pe site-ul nostru.